Ładowanie...

Wyzwania dla producentów słodyczy - czemu muszą stawić czoła?

Wyzwania branży słodyczy i wyrobów cukierniczych zmuszają producentów do pokonywania wielu problemów, aby zapewnić nie tylko najwyższą jakość produktów dostarczanych do konsumentów, ale także ich szeroką dostępność.

Wyzwania w produkcji słodyczy

W ciągu ostatnich kilku lat sprzedaż słodyczy rośnie bez przerwy i nic nie zapowiada, aby miało się to zmienić. Jednak konkurencja aktywnie działa, a dzisiejsze zwyczaje zakupowe konsumentów są bardziej świadome pod względem zdrowotnym niż kiedykolwiek. To wszystko przekłada się na nowe wyzwania dla producentów słodyczy. Są to między innymi:

  • Obawy o zdrowie
  • Bezpieczeństwo i jakość żywności
  • Kontrole łańcucha dostaw
  • Wydajność linii produkcyjnej
  • Materiały opakowaniowe
  • Kontrole jakości

Nie jest tajemnicą, że konsumenci w obecnych czasach dbają o zdrowie, a ich wybory żywieniowe są podyktowane trendami żywności ekologicznej. W związku z tym tradycyjne czekolady i słodycze muszą stawić czoła brutalnej konkurencji ze strony innych zdrowych produktów spożywczych, takich jak orzechy, owies, batony z granoli i innych produktów, które trafiają do odbiorców poszukujących zdrowych alternatyw dla deserów. Świętnie radzi sobie z tym wyzwaniem https://www.eurohansa.com.pl/.

Ograniczenie spożycia cukru i zdrowy tryb życia

Producenci są coraz częściej zmuszani są do używania mniejszej ilości cukru i zwracania uwagi na liczbę kalorii z powodu światowych trendów i nowych przepisów. Ze względu na zwiększoną świadomość zdrowotną i chęć prowadzenia zdrowego trybu życia, słodycze o niskiej zawartości cukru nabrały w ostatnich latach dużej popularności. Konsumenci chcą jeść zdrowiej. Prowadzi to do powstawania nowych produktów, składników i zamienników cukru.

Kolejnym powodem rosnącego popytu na słodkości tego typu wśród ogółu społeczeństwa jest wzrost liczby osób chorych na cukrzycę.

W połączeniu z trendem zdrowotnym nastąpił również wzrost popytu na żywność i napoje o wartości dodanej, takie jak produkty wzbogacone w witaminy, minerały i białko. Producenci szukają więc nowych sposobów na wzmocnienie swoich produktów w realny sposób, bez ponoszenia wygórowanych kosztów lub dodawania składników, które konsumenci mogą  uznać za nienaturalne lub niezdrowe. Jogurty probiotyczne, mleko wzmocnione witaminą D itp. są bardzo dobrymi przykładami takich produktów.

Rosnąca świadomość ekologiczna

Świadomi ekologicznie konsumenci, oprócz wysokiej jakości składników, oczekują także zrównoważonego rozwoju i przejrzystości w produkcji żywności. Niektóre znaczące podmioty cukiernicze zajęły się już tymi kwestiami, więc nie warto zostawać w tyle.

Artykuł partnera

Zobacz
TOP