Wyzwania branży słodyczy i wyrobów cukierniczych zmuszają producentów do pokonywania wielu problemów, aby zapewnić nie tylko najwyższą jakość produktów dostarczanych do konsumentów, ale także ich szeroką dostępność.
Wyzwania w produkcji słodyczy
W ciągu ostatnich kilku lat sprzedaż słodyczy rośnie bez przerwy i nic nie zapowiada, aby miało się to zmienić. Jednak konkurencja aktywnie działa, a dzisiejsze zwyczaje zakupowe konsumentów są bardziej świadome pod względem zdrowotnym niż kiedykolwiek. To wszystko przekłada się na nowe wyzwania dla producentów słodyczy. Są to między innymi:
- Obawy o zdrowie
- Bezpieczeństwo i jakość żywności
- Kontrole łańcucha dostaw
- Wydajność linii produkcyjnej
- Materiały opakowaniowe
- Kontrole jakości
Nie jest tajemnicą, że konsumenci w obecnych czasach dbają o zdrowie, a ich wybory żywieniowe są podyktowane trendami żywności ekologicznej. W związku z tym tradycyjne czekolady i słodycze muszą stawić czoła brutalnej konkurencji ze strony innych zdrowych produktów spożywczych, takich jak orzechy, owies, batony z granoli i innych produktów, które trafiają do odbiorców poszukujących zdrowych alternatyw dla deserów. Świętnie radzi sobie z tym wyzwaniem https://www.eurohansa.com.pl/.
Ograniczenie spożycia cukru i zdrowy tryb życia
Producenci są coraz częściej zmuszani są do używania mniejszej ilości cukru i zwracania uwagi na liczbę kalorii z powodu światowych trendów i nowych przepisów. Ze względu na zwiększoną świadomość zdrowotną i chęć prowadzenia zdrowego trybu życia, słodycze o niskiej zawartości cukru nabrały w ostatnich latach dużej popularności. Konsumenci chcą jeść zdrowiej. Prowadzi to do powstawania nowych produktów, składników i zamienników cukru.
Kolejnym powodem rosnącego popytu na słodkości tego typu wśród ogółu społeczeństwa jest wzrost liczby osób chorych na cukrzycę.
W połączeniu z trendem zdrowotnym nastąpił również wzrost popytu na żywność i napoje o wartości dodanej, takie jak produkty wzbogacone w witaminy, minerały i białko. Producenci szukają więc nowych sposobów na wzmocnienie swoich produktów w realny sposób, bez ponoszenia wygórowanych kosztów lub dodawania składników, które konsumenci mogą uznać za nienaturalne lub niezdrowe. Jogurty probiotyczne, mleko wzmocnione witaminą D itp. są bardzo dobrymi przykładami takich produktów.
Rosnąca świadomość ekologiczna
Świadomi ekologicznie konsumenci, oprócz wysokiej jakości składników, oczekują także zrównoważonego rozwoju i przejrzystości w produkcji żywności. Niektóre znaczące podmioty cukiernicze zajęły się już tymi kwestiami, więc nie warto zostawać w tyle.
Artykuł partnera